Pages

04 March 2011

Hectic!

Bulan ni sangat sibuk. Makan, minum, tidur, borak, berak, semua dengan assignment. Ke mana pergi pun kepala mesti ingat assignment. Dah macam orang hilang anak. Ada sebulan je lagi sebelum armagedon. Tak tau la aku mampu ke tak habiskan sem ni. Sepatutnya aku kelam kabut dan komited, tapi tak langsung. Rilek je. Aku lebihkan fesbuk daripada assignment. Pernah sekali aku deactivate, tapi 2 jam je. Amacam?

Lepas Kampus Kaching aku ingat nak berehat main muzik. Tapi tak boleh! Benda dah sebati dalam jiwa. Disebabkan kawan dan minat yang mendalam (cewah), aku kembali dengan Heiwa (ada lagi ke band ni?)balik. Hari tu dengan Fourth Legacy. Itupun sebab projek untuk video klip. Lagi la aku semangat. Sape taknak beb. Ada video klip sendiri dengan first single. Dia pilih lagu One Hope. Asalnya nak Haunted School. Tapi Haunted School tu mencabar sikit nak rekod. Aku risau gak mula-mula. Nasib abik dia tukar ke One Hope. Tapi yang bestnya, aku jadi banyak idea bila dengan One Hope! So, aku harap boleh jadi seepik yang mungkin lagu ni. Aku masukkan macam-macam dan tukar pattern lagu habis-habisan. Dah jadi progresif plak skang. Terima kasih dekat Akim sebab memahami kehendak aku. Hehe..

Tapi yang aku tak suka ialah, aku berkorban segalanya untuk benda ni. Kenapa aku gigih sangat nak buat benda ni. Kenapa aku tak jadi macam ni untuk assignment aku. Pelik betul. Kalaulah aku ni pandai main instrumen, dah tentu aku masuk course muzik dulu. Idea banyak, tapi tak pandai main, tak guna jugak.

Tapi apa-apa pun, aku dah macam orang sewel sekarang ni. Macam-macam benda nak hadap. Duit kering. Ni memang ujian. Apa nak jadi pun aku tak tau la. Mintak-mintak aku sempat habiskan kerja ni semua. Tak sanggup aku nak sambung sem depan.

Penyelarasan semula ngan cuti 4 bulan sampai bulan 9 ni sebenarnya menyusahkan untuk budak final sem. Lagipun aku kesian kat makcik jual nasik lemak sebelah rumah ni. Dia asik tanye benda sama je. Nak meniaga apa la tu kang 4 bulan cuti.

1 comment: